مدیرکل سازمان مرکزی تعاون روستایی گلستان از آغاز میوه تنظیم بازار در سطح نمایشگاه‌های استان خبر داد و گفت :  میوه تنظیم بازار از روز شنبه  ۲۶  اسفندماه در سطح استان عرضه خواهد شد.
مدیرکل سازمان مرکزی تعاون روستایی گلستان از آغاز میوه تنظیم بازار در سطح نمایشگاه‌های استان خبر داد و گفت :  میوه تنظیم بازار از روز شنبه  ۲۶  اسفندماه در سطح استان عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۸۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محمدرضا جامی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی یکی از قدیمی‌ترین در روستاها بوده که بیش از ۷۰ سال قدمت دارد، ابراز کرد: تعاون روستایی تنها زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که ۱۰۰ درصد سهام آن در اختیار دولت نبوده و بیش از ۲۲ درصد سهام آن متعلق به مردم و سهامداران آن است.

جامی با بیان اینکه عرضه میوه شب عید از امروز در سطح نمایشگاه‌ها و از روز شنبه در سطح استان آغاز خواهد شد، گفت: قیمت هر کیلو سیب درختی تنظیم بازار ۳۶ هزار تومان و هرکیلو پرتقال تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان است.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان با بیان اینکه اقتصاد کشور از سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تشکیل شده‌است، گفت: در حال حاضر سهم بخش تعاون در اقتصاد هشت درصد بوده و با سرعت کندی در حال پیشرفت است که باید همه همت خود را در راستای افزایش این سهم به کار ببندیم.

وی، تعداد افراد عضو در بخش روستایی را ۴.۳ میلیون نفر و تعداد افراد عضو در بخش تشکل‌های کشاورزی را یک میلیون و ۱۴۷ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: بیش از ۵.۵ میلیون نفر عضو شبکه تعاون روستایی هستند که در استفاده از تمام امکانات و سود تعاونی سهیم هستند.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان اظهار کرد : تعداد شرکت تعاونی فعال در استان گلستان را ۲۶۹ شرکت اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۸۶ شرکت در حوزه تعاونی‌های روستایی، ۷۱ شرکت در حوزه تعاونی کشاورزی، ۷۱ شرکت در حوزه تعاونی تولید روستایی و یک شرکت سهامی زراعی داریم که در کنار این‌ها ۴۰ تشکل استانی فعال هستند.

جامی خرید تضمینی برخی محصولات متناسب با منابع و میزان محصولات تولید شده در استان را یکی از وظایف تعاون‌های روستایی برشمرد و افزود: خرید تضمینی خریدی بر اساس کف قیمت بازار به علاوه یک سود حداقلی در شرایطی بوده که محصولات مازاد نیاز در استان تولید می‌شود و معمولاً سالانه دو تا سه میلیارد تومان برای خرید تضمینی در اختیار تعاونی‌های روستایی قرار داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها